![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | home kosten faq contact | ![]() |
|
![]() |
|||
![]() | Sommige kinderen lopen vast op school omdat ze niet in woorden maar in beelden denken. Terwijl een groot deel van de mensen via het gehoor leert (auditief), leert een kleiner deel in beelden (visueel). Beelddenkers begrijpen en onthouden vaak niet het aangeboden lesmateriaal. Eindeloos herhalen is hier niet de oplossing. Er ontstaan leerachterstanden en er wordt gedacht aan bijv. dyslexie, dyscalculie, ADHD, ADD. Het kind verliest zijn zelfvertrouwen, krijgt faalangst en voelt zich niet begrepen. In het onderwijs is het begrip ‘beelddenken’ nog niet zo bekend, de onderwijzers weten dus niet hoe ze de leerstof zó aan kunnen bieden dat het kind het wél begrijpt. Hoe kom je er achter of je kind een beelddenker is? Klik hier voor een overzicht van visuele en auditieve eigenschappen. Gelukkig is er voor beelddenkers een eenvoudige en bewezen methode om
reken- en taalproblemen aan te pakken. Via de 'Ik Leer Anders' methode krijgt het kind
de lesstof op een andere manier aangeboden. Een kind dat een taalprobleem heeft,
leert woorden foutloos spellen, zowel van voor naar achter, als van achter naar voor;
de woorden zijn dan als een plaatje in het geheugen opgeslagen. | ![]() |
|
![]() |